Všeobecné obchodní podmínky s informacemi pro zákazníky
Obsah
- Oblast použití
- Uzavření smlouvy
- Právo na odstoupení od smlouvy
- Ceny a platební podmínky
- Poskytování obsahu
- Udělení práv na užívání
- Odpovědnost za vady
- Rozhodné právo
- Kodex chování
- Alternativní řešení sporů
1) Oblast působnosti
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") společnosti SELO SOFTWARE TRADE Ltd. (dále jen "podnikatel"), se vztahují na všechny smlouvy o poskytování dat vytvořených a zpřístupněných v digitální podobě (digitální obsah), které spotřebitel nebo podnikatel (dále jen "zákazník") uzavírá s podnikatelem ohledně digitálního obsahu popsaného podnikatelem v jeho internetovém obchodě. Zahrnutí vlastních obchodních podmínek zákazníka se tímto zamítá, pokud není dohodnuto jinak.
1.2 Spotřebitelem ve smyslu těchto VOP je každá fyzická osoba, která uzavírá právní úkon za účelem, který nelze převážně přičítat ani její podnikatelské, ani její nezávislé profesní činnosti.
1.3 Podnikatelem ve smyslu těchto VOP je fyzická nebo právnická osoba nebo společnost s právní subjektivitou, která při uzavírání právního úkonu jedná v rámci své podnikatelské nebo samostatné výdělečné činnosti.
2) Uzavření smlouvy
2.1 Obsah popsaný v internetovém obchodě podnikatele nepředstavuje závaznou nabídku ze strany podnikatele, ale slouží k podání závazné nabídky ze strany zákazníka.
2.2 Zákazník může podat nabídku prostřednictvím online objednávkového formuláře integrovaného v internetovém obchodě podnikatele. Po vložení vybraného obsahu do virtuálního nákupního košíku a provedení elektronické objednávky zákazník kliknutím na tlačítko, které ukončí proces objednávky, předloží právně závaznou smluvní nabídku týkající se obsahu obsaženého v nákupním košíku. Dále může zákazník podat nabídku podnikateli také telefonicky nebo e-mailem.
2.3 Podnikatel může nabídku zákazníka přijmout do pěti dnů,
- zasláním písemného potvrzení objednávky Zákazníkovi nebo potvrzení objednávky v textové podobě (faxem nebo e-mailem), přičemž v tomto případě je rozhodující přijetí potvrzení objednávky Zákazníkem, nebo
- poskytnutím objednaného obsahu zákazníkovi, nebo
- vyžádáním platby od zákazníka po zadání objednávky.
Pokud existuje několik výše uvedených alternativ, smlouva se uzavře v okamžiku, kdy jedna z výše uvedených alternativ nastane jako první. Lhůta pro přijetí nabídky začíná dnem následujícím po odeslání nabídky zákazníkem a končí uplynutím pátého dne po odeslání nabídky. Pokud podnikatel ve výše uvedené lhůtě nabídku zákazníka nepřijme, považuje se to za odmítnutí nabídky s tím důsledkem, že zákazník již není svým prohlášením vůle vázán.
2.4 Pokud je vybrán způsob platby "Amazon Payments", bude platba zpracována prostřednictvím poskytovatele platebních služeb Amazon Payments Europe s.c.a., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg (dále jen "Amazon"), a to v souladu s uživatelskou smlouvou Amazon Payments Europe. Pokud zákazník během procesu online objednávání zvolí jako platební metodu "Amazon Payments", vystaví také platební příkaz společnosti Amazon kliknutím na tlačítko, které ukončí proces objednávání. V tomto případě podnikatel prohlašuje přijetí nabídky zákazníka již v okamžiku, kdy držitel licence spustí proces platby kliknutím na tlačítko, které ukončí proces objednávky.
2.5 Pokud je nabídka učiněna prostřednictvím online objednávkového formuláře Podnikatele, je text smlouvy po uzavření smlouvy uložen Podnikatelem a předán Zákazníkovi v textové podobě (např. e-mailem, faxem nebo dopisem) poté, co Zákazník odešle svou objednávku. Podnikatel nesmí text smlouvy zpřístupnit nad tento rámec. Pokud si zákazník před odesláním objednávky zřídil uživatelský účet v internetovém obchodě podnikatele, budou údaje o objednávce archivovány na internetových stránkách podnikatele a zákazník k nim bude mít bezplatný přístup prostřednictvím svého uživatelského účtu chráněného heslem po zadání příslušných přihlašovacích údajů.
2.6 Před závazným zadáním objednávky prostřednictvím online objednávkového formuláře Podnikatele může Zákazník zjistit případné chyby při zadávání pečlivým přečtením informací zobrazených na obrazovce. Účinným technickým prostředkem pro lepší rozpoznání chyb při zadávání může být funkce zvětšení prohlížeče, pomocí které se zvětší zobrazení na obrazovce. Zákazník může během elektronického procesu objednávání opravovat své údaje pomocí obvyklých funkcí klávesnice a myši, dokud neklikne na tlačítko, které proces objednávání ukončí.
2.7 Pro uzavření smlouvy je k dispozici pouze německý jazyk.
2.8 Zpracování objednávek a kontaktování obvykle probíhá prostřednictvím e-mailu a automatizovaného zpracování objednávek. Zákazník se musí ujistit, že e-mailová adresa, kterou uvedl pro zpracování objednávky, je správná, aby na ni mohly být přijímány e-maily zaslané podnikatelem. Zejména při použití SPAM filtrů musí zákazník zajistit, aby mohly být doručeny všechny e-maily zaslané podnikatelem nebo třetími stranami, které podnikatel pověřil zpracováním objednávky.
3) Právo na odstoupení od smlouvy
Spotřebitelé mají obecně právo na odstoupení od smlouvy. Podrobnější informace o právu na odstoupení od smlouvy naleznete v pokynech zhotovitele k odstoupení od smlouvy.
4) Ceny a platební podmínky
4.1 Ceny uvedené podnikatelem jsou celkové a zahrnují zákonnou daň z přidané hodnoty.
4.2 V případě plateb v zemích mimo Evropskou unii mohou v jednotlivých případech vzniknout další náklady, za které podnikatel neodpovídá a které nese zákazník. Patří sem například náklady na převod peněz úvěrovými institucemi (např. poplatky za převod, poplatky za směnný kurz).
4.3 Možnosti platby jsou uvedeny v internetovém obchodě podnikatele.
4.4 Pokud je dohodnuta platba předem bankovním převodem, je platba splatná ihned po uzavření smlouvy, pokud se strany nedohodly na pozdějším datu splatnosti.
4.5 Pokud je zvolen způsob platby nákup na účet, je kupní cena splatná po zpřístupnění obsahu a vyúčtování. V takovém případě je kupní cena splatná do 14 (čtrnácti) dnů od obdržení faktury bez odpočtu, pokud není dohodnuto jinak. Podnikatel si vyhrazuje právo nabídnout platební metodu nákup na účet pouze do určitého objemu objednávky a odmítnout tuto platební metodu, pokud je stanovený objem objednávky překročen. V takovém případě podnikatel informuje zákazníka o odpovídajícím omezení platby v jeho platebních údajích v internetovém obchodě. Podnikatel si rovněž vyhrazuje právo provést při výběru způsobu platby nákup na účet kontrolu úvěruschopnosti a v případě negativní kontroly úvěruschopnosti tento způsob platby odmítnout.
5) Poskytování obsahu
Digitální obsah je zákazníkovi poskytován následovně:
6) Udělení užívacích práv
6.1 Pokud není v popisu na DeepL v internetovém obchodě Podnikatele uvedeno jinak, uděluje Podnikatel Zákazníkovi nevýhradní, časově a místně neomezené právo k užití poskytnutého obsahu pro soukromé i komerční účely.
6.2 Předávání obsahu třetím osobám nebo pořizování kopií pro třetí osoby mimo rozsah těchto VOP není povoleno, pokud podnikatel nesouhlasil s převodem licence podle smlouvy na třetí osobu.
6.3 Pokud se smlouva týká jednorázového poskytnutí digitálního obsahu, nabývá udělení práv účinnosti až poté, co zákazník v plné výši uhradí dlužnou smluvní odměnu. Podnikatel může předběžně povolit použití smluvního obsahu i před tímto okamžikem. Toto předběžné povolení nepředstavuje převod práv.
7) Odpovědnost za vady
Platí zákonná odpovědnost za vady.
8) Rozhodné právo
Pokud nabyvatel licence vystupuje jako obchodník, právnická osoba veřejného práva nebo zvláštní fond veřejného práva se sídlem na území Spolkové republiky Německo, je výlučným soudem pro všechny spory vyplývající z této smlouvy sídlo poskytovatele licence. Pokud má nabyvatel licence sídlo mimo území Spolkové republiky Německo, je sídlo poskytovatele licence výlučným místem soudní příslušnosti pro všechny spory vyplývající z této smlouvy, pokud lze smlouvu nebo nároky vyplývající ze smlouvy přičíst profesní nebo obchodní činnosti nabyvatele licence. Ve výše uvedených případech je však poskytovatel licence v každém případě oprávněn podat žalobu u soudu v místě podnikání držitele licence.
9) Kodex chování
Podnikatel se podrobil následujícímu kodexu chování:
- Podnikatel se přihlásil k podmínkám účasti v iniciativě elektronického obchodu "Fairness in Commerce".
- Podnikatel se podrobil pokynům pro "Hodnocení zákazníků společnosti Google".
- Podnikatel se podrobil kritériím kvality důvěryhodných obchodů.
10) Alternativní řešení sporů
10.1 Komise EU poskytuje platformu pro online řešení sporů na internetu na tomto odkazu: https: //ec.europa.eu/consumers/odr
Tato platforma slouží jako kontaktní místo pro mimosoudní řešení sporů vyplývajících z online nákupních smluv nebo smluv o poskytování služeb, kterých se účastní spotřebitel.
10.2 Podnikatel není povinen ani ochoten účastnit se řízení o řešení sporů před spotřebitelskou rozhodčí komisí.